25% meer klachten bij ombudsdienst

Johan Van Bever
27 maart 2021 - 19:01
25% meer klachten bij ombudsdienst

Er werd vorig jaar 25% meer beroep gedaan op de ombudsdienst van de stad Gent. Dat blijkt uit het jaarverslag van de ombudsvrouw. Helena Nachtergaele kreeg 1.932 vragen. De ombudsdienst is het aanspreekpunt voor burgers die niet tevreden zijn over een stadsdienst.

De invoering van de LEZ in 2020 bracht een nieuw soort klachten met zich mee. Het viel vooral op dat toeristen, vaak Fransen, niet op de hoogte waren van de regels. De ombudsvrouw heeft de Stad gevraagd om na te gaan of de communicatie volstond, ook bij de Gentse hoteliers. Wel veelzeggend is dat bijna alle onderzochte klachten ongegrond waren.

Ook opmerkelijk is dat het aantal klachten over financiële hulpverlening verdubbelde, ongetwijfeld een gevolg van de pandemie. De ombudsvrouw pleit dus voor een snelle behandeling van leefloondossiers. Een definitieve uitspraak is immers voor alle betrokkenen heel belangrijk om verder te kunnen.

Tot slot waren er ook heel wat burgers met vragen over de werking van de stadsdiensten tijdens de lockdown. Maar ook meer algemene bezorgdheden rond de coronacrisis bereikten de oren van de ombudsvrouw.

Laatst gespeeld op Accent

11:02
cover of TRANCELUCENT, REGI with Lonely

TRANCELUCENT, REGI

Lonely
10:55
cover of POINTER SISTERS with Jump (For My Love)

POINTER SISTERS

Jump (For My Love)
10:51
cover of FALL OUT BOY with So Much (For) Stardust

FALL OUT BOY

So Much (For) Stardust
10:48
cover of DAZE with Superhero

DAZE

Superhero
Bekijk meer platen
X

Stuur een bericht

Wil jij iets kwijt aan onze presentatoren? Vul onderstaand formulier in en stuur jouw bericht.

Het bericht is succesvol verstuurd

Je bericht heeft de studio bereikt. Je kan nu dit venster afsluiten.