In de Meiroosschool in Wetteren werd de droommachine van de leerlingen gepresenteerd. Het is een ‘pandamachine’ geworden.
Enkele maanden geleden mochten de leerlingen ideetjes geven over wat voor hen een droommachine zou worden. Een van die ideeën werd verder uitgewerkt en ook effectief gebouwd.
Een team van Howest studenten Ergotherapie werkte samen met de pandaklas van De Meiroos en met de jongeren en leerkrachten van het Scheppersinstituut uit Wetteren om de droommachine waar te maken. De studenten verwerkten ook hun ergotherapeutische visie in de Pandamachine die zich richt op het verbeteren van betekenisvolle en doelgerichte handelingen op school, in dit geval het tekenen.
De kinderen kunnen met de machine zelf een kleurplaat kiezen en overtekenen zodat ze niet altijd de platen van de juf moeten inkleuren. De Pandamachine bestaat uit een lichttafel in de vorm van een panda. Via de neus van de panda verschijnt een potlodenset voor elk van de 4 leerlingen. En een scherpe punt krijgt men door het potlood in de mond van de panda te stoppen.