Ombudsdienst en Thuispunt werken nu officieel samen

Johan Van Bever
25 december 2023 - 9:24
Ombudsdienst en Thuispunt werken nu officieel samen

De Gentse ombudsdienst en Thuispunt Gent werken al jaren samen rond tweedelijnsklachten, maar die samenwerking was tot nog toe gebaseerd op goodwill van beide partijen. De samenwerking is nu ook officieel vastgelegd in een protocol. Een meerwaarde voor de Gentse sociale huurder.

De ombudsdienst kan naast tweedelijnsklachten van de Stad ook klachten behandelen van andere instanties. Dat gebeurt onder andere met Ivago, en ook al jaren met Thuispunt Gent. De samenwerking met de woonmaatschappij was tot nog toe gebaseerd op de goodwill van beide, en is nu ook officieel goedgekeurd door de gemeenteraad en de raad van bestuur van Thuispunt. Burgers die een klacht hebben over Thuispunt Gent moeten altijd eerst proberen om samen met de woonmaatschappij tot een oplossing te komen. Als dat niet lukt, kunnen ze terecht bij de Gentse ombudsdienst.

Ook de Vlaamse ombudsdienst is bevoegd om klachten over Thuispunt Gent te behandelen, maar voor de Gentenaars is de lokale ombudsdienst uiteraard extra toegankelijk. De Gentse ombudsdienst behandelt de cases op dezelfde manier als die over stadsdiensten, maar zal in geval van klachten of aanbevelingen eerst rapporteren aan Thuispunt Gent.

Laatst gespeeld op Accent

02:30
cover of LAURA TESORO with BAD ain

LAURA TESORO

BAD ain't that BAD
02:27
cover of JESSY with Heartbeat

JESSY

Heartbeat
02:24
cover of IMAGINE DRAGONS with Thunder

IMAGINE DRAGONS

Thunder
02:21
cover of JAN LEYERS with Only your love will do

JAN LEYERS

Only your love will do
Bekijk meer platen
X

Stuur een bericht

Wil jij iets kwijt aan onze presentatoren? Vul onderstaand formulier in en stuur jouw bericht.

Het bericht is succesvol verstuurd

Je bericht heeft de studio bereikt. Je kan nu dit venster afsluiten.