Dankzij een stijgende vaccinatiegraad, dalende coronacijfers en verdere versoepelingen belooft de zomer van 2021 in Gent alsnog verrassend fijn te worden.
Het is ook een zomer waar de evenementensector, de cultuursector, de horeca en de handelaars reikhalzend naar uitkijken. Met de campagne ‘Zo ne zomer!’ wil de Stad Gent hen helpen om iedereen te laten weten wat er te beleven valt.
Op stad.gent/zomer vindt de bezoeker alle mogelijke culturele, sportieve en buurtgerichte initiatieven, net zoals jeugdactiviteiten, festivals, feesten en evenementen. De campagnebeelden komen op affiches en infoborden, en ook online en via sociale media wordt de boodschap verspreid.
Om organisatoren financieel een duw in de rug te geven, lanceerde de Stad in februari het Knaldrangfonds. Met dit flexibel subsidiereglement kunnen organisatoren tot 80 procent van de gemaakte productionele en artistieke kosten terugkrijgen. De subsidie bedraagt minimaal 2.500 euro en kan oplopen tot 40.000 euro.