De Stad Gent zet meer dan anderhalf miljoen euro in om het toerisme in Gent weer op een gezond niveau te brengen. De Stad en de toeristische sector zullen samen een nieuwe koers varen: het toerisme na corona zal lokaal én duurzaam zijn, met een focus op spreiding in tijd en ruimte.
In een eerste actiepunt ligt de klemtoon op verblijfstoerisme en op de eigenheid van Gent. Ten tweede werkt de Stad Gent samen met lokale ondernemers een vernieuwd toeristisch aanbod uit. Dat zal coronaproof zijn en op maat van specifieke doelgroepen die bewust kiezen voor Gent. Ten derde zal de Stad Gent organisatoren van congressen en meetings in Gent ondersteunen.
Eerste taak is het toerisme weer op een gezond niveau brengen. Verschillende campagnes, zowel online als op radio en televisie, zullen zich niet alleen richten tot bezoekers uit eigen land, maar vanaf 15 juni ook tot de buurlanden. Visit Gent promoot de stad als unieke bestemming, met focus op het Van Eyck-jaar. Gent zal zich ook tonen als uitvalsbasis voor wandel- en fietstochten.